• Original research article
  • January 31, 2020
  • Open access

The Influence of Personnel’s Creative Potential on Developing Organization’s Cultural Policy

Abstract

The study considers the essence of an individual’s creative potential, analyses its influence on developing an organization’s cultural policy taking into account modern realia. The paper describes the processes of forming intra-corporate relations, reveals group work peculiarities, which are naturally interrelated and determine an organization’s success. The nuances and key trends of an organization’s cultural policy development are identified. The research is executed at the junction of ethical-philosophical and culturological knowledge, such an approach will be of interest for specialists in the sphere of ethics, philosophy and management.

References

  1. Блинов А. О., Рудакова О. С. Реинжиниринг бизнес-процессов современных организаций // Экономика и управление: проблемы, решения. 2014. № 2. С. 68-74.
  2. Борисова С. Г. Модель управления корпоративной культурой как ключевым маркетинговым активом компании: корпоративные ценности и организационная культура // Менеджмент сегодня. 2013. № 4. С. 236-244.
  3. Игнатюк Ю. Л. Принципы устойчивого развития корпоративной культурной политики // Проблемы устойчивого развития: отраслевой и региональный аспект: материалы Международной научно-практической конференции: в 2-х т. Тюмень: ТИУ, 2019. Т. 1. C. 142-145.
  4. Игнатюк Ю. Л., Чумляков К. С. Исследование специфики нравственного содержания поведения в общем объеме делового общения // Манускрипт. 2019. Т. 12. № 6. С. 127-130.
  5. Латышенко Е. П. Перспективные направления и формы развития предпринимательства в новой экономической нормальности // Евразийское Научное Объединение. 2017. Т. 2. № 6 (28). С. 128-131.
  6. Оксинойд К. Э. Организационное поведение: учебное пособие. М.: КноРус, 2017. 472 с.
  7. Cunningham S. The creative industries after cultural policy. A genealogy and some possible preferred futures // International Journal of Cultural Studies. 2004. Vol. 7. № 1. P. 105-115.
  8. Farnsworth K. Promoting business-centred welfare: International and European business perspectives on social policy // Journal of European Social Policy. 2005. Vol. 15. № 1. P. 65-80.
  9. Hacker Ja. S., Pierson P. Business power and social policy: Employers and the formation of the American welfare state // Politics and Society. 2002. Vol. 30. № 2. P. 277-325.
  10. Hemmasi M., Graf L. A. Managerial skills acquisition: A case for using business policy simulations // Simulation and Gaming. 1992. Vol. 23. № 3. P. 298-310.

Author information

Yuliya Leonidovna Ignatyuk

Industrial University of Tyumen

Kirill Stanislavovich Chumlyakov

Industrial University of Tyumen

About this article

Publication history

  • Received: November 27, 2019.
  • Published: January 31, 2020.

Keywords

  • творческий потенциал
  • этика
  • культурная политика
  • корпоративная культура
  • командообразование
  • социально-экономическое развитие
  • creative potential
  • ethics
  • cultural policy
  • corporate culture
  • team formation
  • socio-economic development

Copyright

© 2020 The Author(s)
© 2020 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)