• Original research article
  • November 30, 2018
  • Open access

THE REPUBLIC OF KOREA: PHENOMENON OF NATIONAL BRAND

Abstract

Relying on previously unknown sources the paper examines the basic components of South Korea’s policy to form a national brand: popularization of national language, promotion of culture, broadening educational contacts, development of public diplomacy. Initially, Korean cultural exports were directed exclusively to the Asian countries. In the 2000s they became global. The analysis allowed the author to conclude that the formation of the state’s attractive image in the international arena is carried out basically by popularization of cultural products and promotion of the Korean language.

References

  1. Ким Е. В. Корейцы Сибири: этносоциальные и этнополитические процессы в XX-XXI вв. Новосибирск: Институт археологии и этнографии СО РАН, 2015. 168 c.
  2. Октябрьская И. В., Ким Е. В. Теория диаспоры: основные тренды // Русскоязычные корейцы стран СНГ: общественно-географический синтез за 150 лет: сборник материалов международной научно-практической конференции (г. Новосибирск, 19 апреля 2014 г.). Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2014. С. 31-38.
  3. Полосина Е. В. «Корейская волна» в стратегии национального брендинга Южной Кореи // Межкультурные взаимодействия в условиях глобализации: опыт России и Кореи: сборник статей / отв. ред. Р. К. Тангалычева, И. А. Коргун. СПб.: Скифия-принт, 2012. С. 435-442.
  4. Anholt-GfK Nation Brands Index [Электронный ресурс]. URL: http://nation-brands.gfk.com/ (дата обращения: 04.05.2017).
  5. Huang X. Korean Wave - The Popular Culture, Comes as both Cultural and Economic Imperialism in the East Asia // Asian Social Science. 2009. Vol. 5. № 8. P. 123-130.
  6. Ih-Prost O., Bondaz A. South Korea trying to improve its nation brand // Korea Analysis. 2014. Vol. 1. Р. 1-3.
  7. Lee Dong-Hun. “Korea” Nation Brand in 2012 // SERI Quarterly. 2013. April. P. 100-105.
  8. Lee Sookjong. South Korea’s Soft Power Diplomacy [Электронный ресурс] // Issue Briefing. 2009. Vol. 01. URL: https://www.files.ethz.ch/isn/136823/200908061729956.pdf (дата обращения: 05.05.2017).
  9. Nye J. South Korea’s Growing Soft Power [Электронный ресурс] // Project-Syndicate. 2009. November 10. URL: https://www.project-syndicate.org/commentary/south-korea-s-growing-soft-power/russian (дата обращения: 02.05.2017).
  10. Taeyoung К., Dalyong J. Cultural Policy in the Korean Wave: An Analysis of Cultural Diplomacy Embedded in Presidential Speeches // International Journal of Communication. 2016. Vol. 10. P. 5514-5534.
  11. Transparency International [Электронный ресурс]. URL: http://www.transparency.org (дата обращения: 02.05.2017).
  12. Yun Kyoim. The 2002 World Cup and a Local Festival in Cheju: Global Dreams and the Commodification of Shamanism // The Journal of Korean Studies. 2006. Vol. 11. P. 7-39.

Author information

Kseniya Vyacheslavovna Lazareva

Novosibirsk State University

About this article

Publication history

  • Received: August 30, 2018.
  • Published: November 30, 2018.

Keywords

  • Республика Корея
  • национальный брендинг
  • культурное наследие
  • «корейская волна»
  • мягкая сила
  • культурная дипломатия
  • The Republic of Korea
  • national branding
  • cultural heritage
  • Korean Wave
  • soft power
  • cultural diplomacy

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)