• Original research article
  • May 31, 2021
  • Open access

Germany’s Public Diplomacy Institutions in the United States at the Present Stage

Abstract

The purpose of the study is to identify the main areas of the activity undertaken by Germany’s public diplomacy institutions in the United States. The article examines their initiatives and actions in the United States, analyses advantages and disadvantages of the chosen approaches of Germany’s public diplomacy. Relevance of the data is analysed by examining reports and other official publications of the main actors of Germany’s public diplomacy. The study is novel in that it is the first to identify interrelationships between governmental and non-governmental organisations of Germany’s public diplomacy and its main directions in the United States. At the same time, the article collects, systematises and summarises the latest factual material that makes it possible to provide an insight into and analyse the German organisations’ activity. As a result, it is proved that institutions of Germany’s public diplomacy are widely represented in the United States and actively cooperate with local organisations and the population, which has a positive effect on the state perception among the Americans.

References

  1. Девятков А. В., Кушнир К. А. Внешняя культурно-образовательная политика Германии и развитие немецкой «мягкой силы» // Вестник Пермского университета. Политология. 2016. № 2. С. 118-137.
  2. Огнева А. Германия: от культурного империализма к стратегии равноправного партнёрства [Электронный ресурс] // Международная жизнь. 2012. № 4. URL: https://interaffairs.ru/jauthor/material/649 (дата обращения: 11.05.2021).
  3. Родович Ю. В. Отношения между ФРГ и США в 2009-2018 гг. и их влияние на международные отношения // Via in tempore. История. Политология. 2018. Т. 45. № 4. С. 665-673.
  4. Auer C., Srugies A. Public Diplomacy in Germany. Los Angeles: CPD Perspectives on Public Diplomacy Series, Figueroa Press, 2013. 55 p.
  5. Bauersachs H. Wandlungsprozesse in der deutschen Auswärtigen Kulturpolitik. Eine mehrdimensionale Analyse am Beispiel der Deutschlandjahre. Wiesbaden: Springer VS, 2019. 263 S.
  6. https://dc.fes.de/topics (дата обращения: 25.03.2021).
  7. https://dgap.org/de/forschung/programme/programm-amerika (дата обращения: 23.03.2021).
  8. https://rosalux.nyc/de/our-work/ (дата обращения: 25.03.2021).
  9. https://static.daad.de/media/daad_de/pdfs_nicht_barrierefrei/laenderinformationen/amerika/usa_daad_sachstand.pdf (дата обращения: 18.03.2021).
  10. https://www.auswaertiges-amt.de/en/aussenpolitik/themen/umwelt/-/218178.html (дата обращения: 15.02.2021).
  11. https://www.bmwi.de/Redaktion/DE/Publikationen/Aussenwirtschaft/deutsch-amerikanischer-handel.pdf?__blob=publicationFile&v=52 (дата обращения: 28.01.2021).
  12. https://www.bmz.de/de/presse/aktuelleMeldungen/2015/juli/20150701_Deutschland-weltweit-zweitgroesster-Geber-fuer-Handelshilfe-Aid-for-Trade/index.html (дата обращения: 09.02.2021).
  13. https://www.boell.de/de/navigation/europa-nordamerika-1264.html?dimension1=division_euna (дата обращения: 25.03.2021).
  14. https://www.dw.com/en/top-stories/americas/s-12757 (дата обращения: 04.03.2021).
  15. https://www.dw.com/en/top-stories/europe/s-1433 (дата обращения: 04.03.2021).
  16. https://www.freiheit.org/de/nordamerika (дата обращения: 25.03.2021).
  17. https://www.germany.info/us-en/welcome/language-study-research/languageandeducation (дата обращения: 28.02.2021).
  18. https://www.goethe.de/ins/us/en/kul.html (дата обращения: 19.03.2021).
  19. https://www.gramota.net/materials/9/2020/5/17.html (дата обращения: 01.05.2021).
  20. https://www.hss.de/ueber-uns/standorte/washington/ (дата обращения: 25.03.2021).
  21. https://www.kas.de/de/web/usa/ueber-uns (дата обращения: 25.03.2021).
  22. https://www.kooperation-international.de/laender/amerika/usa/ (дата обращения: 16.03.2021).
  23. https://www.swp-berlin.org/projekte/#c542 (дата обращения: 23.03.2021).
  24. Hülsse R. The Catwalk Power: Germany’s New Foreign Image Policy // Journal of International Relations and Development. 2009. Vol. 12. P. 293-316.
  25. Schwan A. Werbung statt Waffen. Wie strategische Außenkommunikation die Außenpolitik verändert. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2011. 397 S.
  26. Wittig P. Die Rolle und das Verständnis von Soft Power in der Deutschen Auβenpolitik // Auβenwissenschaftspolitik - Wissenschaftsauβenpolitik. Arbeits- und Diskussionspapier 7/2007. Bonn: Alexander von Humboldt-Stiftung; Stiftung Wissenschaft und Politik, 2007. S. 8-10.

Author information

Oxana Evgen’evna Kuzina

Saint Petersburg State University

About this article

Publication history

  • Received: April 4, 2021.
  • Published: May 31, 2021.

Keywords

  • публичная дипломатия Германии
  • акторы публичной дипломатии Германии
  • правительственные организации Германии
  • общественные организации Германии
  • имидж Германии за рубежом
  • Germany’s public diplomacy
  • actors of Germany’s public diplomacy
  • German governmental organisations
  • German non-governmental organisations
  • Germany’s image abroad

Copyright

© 2021 The Author(s)
© 2021 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)